Regulamin
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
WWW.ABISAL.PL
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Serwis internetowy prowadzony jest przez spółkę pod firmą ABISAL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000156535, kapitał zakładowy: 2.800.000,00 zł, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Pyskowicka 17, 41-807 Zabrze, NIP: 6260000945, REGON: 278046896, adres poczty elektronicznej (e-mail): abisal@abisal.pl, numer telefonu: +48 32 307 07 91.
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z serwisu, w szczególności: rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu, zasady świadczenia tych usług oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego;
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Serwisu www.www.abisal.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
Pojęcia wykorzystane w Regulaminie mają następujące znaczenie:
- REGULAMIN - niniejszy regulamin określający zasady korzystania z Serwisu.
- SERWIS – serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem www.www.abisal.pl.
- USŁUGODAWCA/ABISAL – ABISAL sp. z o.o. odpowiedzialnością wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000156535, kapitał zakładowy: 2.800.000,00 zł, adres siedziby: ul. Pyskowicka 17, 41-807 Zabrze, NIP: 6260000945, REGON: 278046896.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z usług w ramach Serwisu.
- USŁUGI – wszelkie usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
- USŁUGI ELEKTRONICZNE – usługi wskazane w § 5 ust. 1 pkt od 1) do 6) Regulaminu, świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę, umożliwiająca wyszukiwanie określonych treści na podstawie podanych przez Usługobiorcę fraz.
- FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej www.www.abisal.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Serwisu.
- FORMULARZ REKLAMACYJNY - formularz dostępny na stronie internetowej www.serwis.abisal.pl umożliwiający Usługobiorcy złożenie reklamacji w zakresie Usług Elektronicznych.
- SYSTEM OPINII - Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii dotyczących produktów.
§ 3 ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z Regulaminem, obowiązującym prawem, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet oraz celami utworzenia Serwisu, a w szczególności w sposób nienaruszający praw osób trzecich oraz praw i interesów Usługodawcy.
- Usługobiorca zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania oraz urządzeń;
- niepodejmowania działań takich jak:
- rozsyłanie lub/i umieszczanie w ramach Serwisu niezamówionej informacji handlowej (tzw. spam);
- kilkukrotne rejestrowanie się w Serwisie w tym samym czasie;
- korzystanie z kont innych Usługobiorców lub udostępnianie swojego konta innym osobom;
- podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych mających na celu wejście w posiadanie haseł innych Usługobiorców;
- korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Usługobiorców oraz dla Usługodawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych i wszelkich przysługujących im praw;
- korzystania z wszelkich materiałów zamieszczonych w Serwisie jedynie w zakresie dozwolonego użytku. Wykorzystywanie materiałów w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnioną osobę.
- Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Usługobiorcy korzystając Serwisu zobowiązani są do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
- W przypadku stwierdzenia, że Usługobiorca dopuszcza się niedozwolonych działań opisanych w ust. 3 powyżej, Usługodawca może niezwłocznie zablokować jego konto oraz ma prawo podjąć wszelkie działania prowadzące do naprawienia przez Usługobiorcę poniesionej w tym związku szkody.
- Usługobiorca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o każdym wiadomym mu przypadku nieuprawnionego korzystania z jego konta lub konta innego Usługobiorcę, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenia zasad korzystania z Serwisu określonych w Regulaminie.
§ 4 OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY
- Usługodawca prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Serwisu, zapewniający poprawność jego działania. Jednakże Usługodawca nie gwarantuje stałej dostępności stron internetowych Serwisu, jak również ich bezbłędnego funkcjonowania.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość modyfikacji określonych Usług świadczonych w ramach Serwisu, jak również zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania działania Serwisu, ze względu np. na czynności konserwacyjne związane z modyfikacją Usług oferowanych w ramach Serwisu.
- Z faktu, że Serwis może być połączony poprzez odesłania internetowe (linki) z serwisami internetowymi należącymi do osób trzecich, nie wynika, że Usługodawca ponosi odpowiedzialność za działalność tych serwisów lub ich zawartość.
§ 5 RODZAJ I ZAKRES USŁUG
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- Formularz Kontaktowy,
- Newsletter,
- Formularz Reklamacyjny,
- System Opinii,
- Udostępnienie podstawowych informacji dotyczących przedsiębiorstwa Usługodawcy;
- Udostępnienie katalogu produktów oferowanych przez Usługodawcę;
- Świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 6 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 5 ust. 1 pkt od 1) do 6) Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia reklamacji za pośrednictwem Formularza Reklamacyjnego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości reklamacyjnej albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej udostępnianiu podstawowych informacji dotyczących przedsiębiorstwa Usługodawcy, jak również katalogu produktów oferowanych przez Usługodawcę zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 7 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: abisal@abisal.pl
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługodawcę sposób.
§ 8 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.www.abisal.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych przez Usługodawcę na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością ABISAL SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000156535, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Pyskowicka 17, 41-807 Zabrze, NIP: 6260000945, REGON: 278046896. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.www.abisal.pl bez zgody Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.www.abisal.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.www.abisal.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.www.abisal.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Usługodawca podejmuje wszelkie dostępne mu środki, w celu ochrony danych Usługobiorców.
- Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.
- Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Usługobiorców o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności o przerwach w dostępie.
- Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami:
- za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu,
- za szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej, w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Serwisu,
- za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
- za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
- za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Serwisie,
- za niemożność wejścia do Serwisu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców niebędących Konsumentami.
§ 10 ZAKOŃCZENIE KORZYSTANIA Z SERWISU
- Usługobiorca może w dowolnym czasie zrezygnować z korzystania z Usług oferowanych w ramach Serwisu, w szczególności wówczas, gdy nie zaakceptuje zmian wprowadzonych w treści Regulaminu lub modyfikacji określonych opcji Serwisu.
- Usługodawca może pozbawić Usługobiorcę prawa do korzystania z Usług oferowanych w ramach Serwisu poprzez zablokowanie jego konta, jak również może ograniczyć dostęp Usługobiorcy do Usług oferowanych w ramach Serwisu, po uprzednim wezwaniu Usługobiorcy do zaprzestania dokonywania naruszeń, w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę Regulaminu, w szczególności gdy Usługobiorca:
- podał w trakcie rejestracji w Serwisie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
- dopuści się za pośrednictwem Serwisu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
- naruszy zasady określone w § 3 Regulaminu;
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Usługodawcę za zachowania naganne, niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub/i ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, za sprzeczne z celami utworzenia Serwisu lub godzące w dobre imię Usługodawcy.
- Usługobiorca, który został pozbawiony prawa do korzystania z Usług oferowanych w Serwisie, nie może dokonać powtórnej rejestracji w Serwisie bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie przepisy:
- Kodeksu Cywilnego;
- ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- ABISAL zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności:
- konieczności dostosowania Regulaminu do przepisów prawa;
- zmiany danych zamieszczonych w Regulaminie;
- zmiany w zakresie prowadzonej przez ABISAL działalności oraz sposobu prowadzenia Serwisu;
- Usługobiorcy informowani są o zmianie Regulaminu poprzez opublikowanie go na stronie internetowej Serwisu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 7 dni od momentu opublikowania go na stronie internetowej Serwisu.
- Kwestie związane z przetwarzaniem oraz ochroną danych osobowych, jak również wykorzystywaniem plików cookies znajdują się w pliku: Polityka prywatności oraz polityka cookies, udostępnianym pod adresem: https://abisal.pl/polityka-prywatnosci.
- Wszelkie spory między Serwisem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą będącym jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Usługobiorca będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności skorzystać z pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie. Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Dane kontaktowe Usługodawcy:
- Nazwa: ABISAL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- adres: ul. Pyskowicka 17, 41-807 Zabrze;
- adres e-mail: abisal@abisal.pl;
- numer telefonu: +48 32 307 07 91;
- numer rachunku bankowego; ____________________________